Etusivu

SHS on vanhin suomenkielinen historia-alan valtakunnallinen tieteellinen seura, perustettu 1875. SHS edustaa suomalaista historiantutkimusta historiantutkijoiden kansainvälisessä järjestössä (CISH: Comité International des Sciences Historiques). SHS edistää historian tutkimusta ja tuntemusta. Seura julkaisee historian ja sen lähitieteiden alueelta sekä järjestää kokous-, esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia. Seura organisoi tutkimushankkeita sekä julkaisee tutkimuksia yhteistyössä SKS:n kanssa. Seura on myös Historiallisen Aikakauskirjan toinen julkaisijajärjestö sekä yhteistyössä muiden pohjoismaisten historiajärjestöjen kanssa julkaisee myös Scandinavian Journal of Historya. Seuraavat valtakunnalliset Historiantutkimuksen päivät järjestetään Tampereella 20.-22.10.2022.