SHS:lle haetaan uutta toiminnanjohtajaa

Suomen Historiallinen Seura (SHS) hakee toiminnanjohtajaa

Vuonna 1875 perustettu Suomen Historiallinen Seura on Suomen vanhin suomenkielinen historia-alan valtakunnallinen tieteellinen seura. SHS edistää historian tutkimusta ja tuntemusta ja edustaa suomalaista historiantutkimusta historiantutkijoiden kansainvälisessä järjestössä Comité International des Sciences Historiques (CISH). Seura järjestää esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia, julkaisee historia-alan tutkimusta yhteistyössä Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kanssa sekä organisoi tutkimushankkeita. Seura on Historiallisen Aikakauskirjan toinen julkaisijajärjestö. Yhteistyössä muiden pohjoismaisten historiajärjestöjen kanssa SHS julkaisee myös Scandinavian Journal of Historya.

SHS:n toiminnanjohtajan toimi on itsenäinen tehtävä, jossa painottuvat tieteellisen seuran hallinto ja viestintä. Tehtävänkuvaan kuuluu Seuran viestinnän ja toiminnan suunnittelu ja kehittäminen yhdessä Seuran puheenjohtajan ja hallituksen kanssa sekä näiden toteuttaminen itsenäisesti digitaalisessa ympäristössä ja fyysisinä tapahtumina. Toiminnanjohtaja vastaa seuran kotisivuista, blogista ja sosiaalisen median kanavista sekä jäsenrekisterin ylläpidosta. Hän toimii hallituksen kokousten sihteerinä. Tehtäviin sisältyy Seuran talouden hoitaminen ja varainhankintaa. Toiminnanjohtajan tehtäviin kuuluu myös kolmen vuoden välein järjestettävien valtakunnallisten historiantutkimuksen päivien koordinointi sekä ohjelmasuunnitteluun osallistuminen.

Toiminnanjohtajan tehtävä on osa-aikainen ja se täytetään 15. elokuuta 2023 alkaen kolmen vuoden määräajaksi. Tehtävää ansioituneesti hoitaneella henkilöllä on mahdollisuus hakea kolmen vuoden jatkokautta.

Toiminnanjohtajan tehtävä edellyttää ylempää korkeakoulututkintoa historian alalta, historiantutkimuksen kentän ja yliopistomaailman monipuolista tuntemusta, digitaalisten viestintävälineiden ja sosiaalisen median käytön hallintaa, hyvää suomen ja englannin kielen taitoa ja vähintään tyydyttävää ruotsin hallintaa (valtionhallinnon kielitutkinto). Muu kielitaito katsotaan eduksi. Hakijoiden ansioita arvioitaessa huomioimme erityisesti käynnissä olevat tohtoriopinnot jollakin historiantutkimuksen osa-alueella.

Tarjoamme mielenkiintoisia ja vastuullisia työtehtäviä sekä mahdollisuutta kehittää ammattiosaamista historiantutkimuksen, järjestötoiminnan ja tieteellisen viestinnän alueilla.
Työn pääasiallinen suorituspaikka on Helsingissä ja työhön sisältyy jonkin verran ilta- ja viikonlopputöitä.
Tehtävä on osa-aikainen (15 h viikossa).
Tehtävästä maksettava palkka on 1 280 euroa kuukaudessa.
Tehtävässä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Hakemukseen liitetään julkaisuluettelon sisältävä, korkeintaan kolmen sivun pituinen CV ja korkeintaan kahden sivun pituinen hakemuskirje perusteluineen. Lähetä hakemuksesi yhtenä pdf-tiedostona osoitteella shs@histseura.fi viimeistään 5. huhtikuuta 2023.

Lisätietoja tehtävästä antaa SHS:n puheenjohtaja, dosentti Heini Hakosalo, heini.hakosalo@oulu.fi, puh. 044 536 0631.

SHS:s kotisivut: http://www.histseura.fi/