Seura

Suomen Historiallinen Seura

Suomen Historiallinen järjestää erilaisia tapahtumia, esitelmätilaisuuksia, seminaareja ja kansainvälisiä konferensseja sekä yksin että yhteistyössä muiden tahojen kanssa. Seura on myös aktiivinen tiedemaailman ja -politiikan toimija.

Seuran toimintaa johtaa puheenjohtajasta ja yhdeksästä tutkijajäsenestä koostuva hallitus. Seuran puheenjohtaja on dosentti Ville Vuolanto (Tampereen yliopisto) ja varapuheenjohtaja professori Jari Eloranta (Helsingin yliopisto). Hallituksen sihteerinä toimii toiminnanjohtaja, dosentti Sari Aalto.

Seura on myös asettanut toimikuntia ja edustajia erilaisia kansallisia ja kansainvälisiä tehtäviä hoitamaan. Seuran kansainvälistä toimintaa koordinoi kansainvälisen historiatieteiden järjestön (CISH) Suomen osasto, joka on samalla Historiatieteiden kansallinen komitea.

Seura hallinnoi myös erilaisia hankkeita

Toiminnanjohtaja hoitaa käytännön asioita ja toimeenpanee hallituksen päätökset. Häneen voi ottaa yhteyttä kaikissa seuraan liittyvissä asioissa.tiimalasi

Toiminnanjohtaja Sari Aalto on tavoitettavissa Suomen Historiallisen Seuran toimistosta shs@histseura.fi tai puhelimitse 040 580 6931 (maanantaisin klo 10-12). Kesäisin toimisto on suljettu.

Käyntiosoite: Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, 00170 Helsinki. Sovi tapaamisesta etukäteen, niin toimistossa ollaan paikalla.