Seuran hallitus vuodelle 2024 valittiin vuosikokouksessa

Suomen Historiallisen Seuran vuosikokouksessa maanantaina 13.11. valittiin uudet hallituksen jäsenet erovuoroisten ja eronneiden jäsenten tilalle. Lisäksi seuralle valittiin uusi puheenjohtaja. Vuosina 2024-2025 seuraa ja sen hallitusta luotsaa dosentti Ville Vuolanto Tampereen yliopistosta. Vuolanto on historian yliopistonlehtori ja vastaa erityisesti latinankielisen kulttuurin ja latinan kielen opintokokonaisuudesta. Vuolannon erityisalaa on Rooman ja myöhäisantiikin sosiaali- ja kultuurihistoria.

Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin dos. Markku Hokkanen Oulun yliopistosta, prof. Anu Lahtinen Helsingin yliopistosta, dos. Tanja Vahtikari Tampereen yliopistosta ja prof. Kustaa H. J. Vilkuna Jyväskylän yliopistosta. Hallituksessa jatkavat prof. Louis Clerc Turun yliopistosta, prof. Jari Eloranta Helsingin yliopistosta, prof. Johanna Ilmakunnas Åbo Akademista, prof. Leila Koivunen Turun yliopistosta ja dos. Kati Parppei Itä-Suomen yliopistosta.

Vuosikokouksessa julkistettiin myös seuran uudet tutkijajäsenet sekä hyväksyttiin vuoden 2024 talousarvio ja toimintasuunnitelma. Uudet tutkijajäsenet on lisätty seuran sivujen jäsenluetteloon. Kokouksen jälkeen luettiin muistosanat seuraavista Suomen Historiallisen Seuran edesmenneistä tutkijajäsenistä: kunniajäsen, professori Matti Klinge, professori Osmo Apunen, dosentti Terhi Kiiskinen, professori Simo Knuuttila, professori Keijo Korhonen ja professori Eino Murtorinne.